Audi autoverzekering

audi autoverzekering

Audi autoverzekering

In de crisisjaren 1930 van de 20e eeuw fuseerden , DKW, Horch en Wanderer tot één holding: Auto-Union. De merken bleven naast elkaar bestaan.

Tijdens de Tweede Wereldoorlog werden door Auto Union geen auto’s gemaakt. Na de oorlog werd de productie hervat, met succesvolle modellen als de 65, 50, 80 en 100.

In 1965 werd Auto Union overgenomen door Volkswagen. Ook nam men een nog uit te komen model over, wat later de eerste naoorlogse goedkope auto werd:

De Audi 60

Het zeer moderne motorblok was in feite een Mercedes-Benz ontwerp, wat bij het ontwerp werd gekocht.

Mercedes was bang dat de auto geen succes zou worden en verkocht het daarom. De auto werd echter wel een groot succes. In 1969 werd ook NSU aan de Auto Union toegevoegd, waarna het bedrijf NSU Auto-Union A.G. ging heten. In 1984 veranderde de bedrijfsnaam in A.G.

In het begin van de jaren 70 werd een hele reeks aan nieuwe modellen geïntroduceerd die ook de redding van moederconcern Volkswagen betekenden. Volkswagen had tot dan toe voornamelijk op de goedkope Kever en afgeleide modellen gedreven.

De Audi 50 (in feite bedoeld als opvolger van de kleinere NSU modellen) kwam vrijwel ongewijzigd als Volkswagen Polo op de markt, en de Audi 80 met een fastback achterkant als Volkswagen Passat.

De Golf bleef exclusief voor Volkswagen, De nieuwe grote 100 bleef exclusief voor Audi autoverzekering.

In de jaren 80 gingen beide merken qua modellenpolitiek steeds meer hun eigen weg. Passat werd het luxemerk binnen het Volkswagenconcern.

De Audi Quattro met vierwielaandrijving bezorgde het merk veel roem door begin jaren ’80 achtereen ongeveer alle rally’s te winnen waar het aan meedeed.

Dieseltechnologie maakte een doorbraak met de TDI, daarnaast introduceerde Audi in de jaren ’90 vernieuwingen als de aluminiumcarrosserie op massa geproduceerde auto’s.
Vergelijk nu uw Audi autoverzekering bij Autoverzekeraar.nl Direct dekking mogelijk voor uw Audi autoverzekering !

Audi A3

De Audi A3 is een automodel uit de Compacte middenklasse van het Duitse automerk Audi en was tot 2010 Audi’s instapmodel. De Audi A3 is vanaf het begin op het Golf-platform gebaseerd. Aanvankelijk was de A3 alleen beschikbaar als 3-deurs hatchback. Later kwamen daar een 5-deurs (Sportback) en Cabriolet bij.

De A3 maakt gebruik van het Golf-platform waar ook de Audi TT gebruik van maakt. Tevens staan er nog andere modellen van de Volkswagen AG op dit platform zoals de Škoda Octavia, de Seat León en nog een aantal Volkswagen-modellen.

TDI clubsport quattro

Eind mei 2008 presenteerde Audi de Audi A3 TDI clubsport quattro waar ook de Audi TT clubsport quattro gepresenteerd werd. Deze conceptauto van de A3 is voorzien van een 2,0-liter TDI-motor van 224 pk en 450 Nm. Deze motor stelt de A3 van 1475 kg in staat om in 6,6 seconden naar de 100 km/h te sprinten en een topsnelheid van 240 km/h te halen.

De ontwerpers gaven deze studie voertuig een prachtige, dynamische look die elk klein detail omvat. De grote achtervleugel DTM-look voegt een visuele verwijzing naar de wereld van de autosport en domineert de gehele buitenkant van de Audi A3 TDI clubsport quattro. De stutten van de buitenspiegels zijn als gevormd door de wind.

De geschroefde wielkuip verbredingen maken een blijvende indruk. De opvallende sportwagen look wordt verder onderstreept door een breder single frame grille dan op de productie Audi A3, met struts in hoogglans zwart. De voorbumper is versierd met grote, hoekige luchtinlaten.

Audi A5 Sportback

Naast de tweedeurs A5 Coupé en A5 Cabriolet werd er op 16 juli 2009, de dag dat Audi 100 jaar bestond, ook nog een vijfdeurs Sportback versie gepresenteerd van de Audi A5. Sportback staat bij Audi voor een model met extra deuren zoals bij de A3 Sportback. De A5 Sportback (8TA) is een soort Hatchback Coupé, in feite een vierdeurs coupé zoals de Volkswagen Passat CC en Mercedes-Benz CLS-Klasse maar dan met een vijfde deur om de kofferbak te openen zoals bij een hatchback.

Dit model is boven de Audi A4 gepositioneerd en biedt een luxer alternatief. De wielbasis is groter geworden (2,81 m) wat voor meer binnenruimte en rijcomfort dan bij de tweedeurs versie zorgt. Er zijn enkele designelementen gebruikt van de Audi Sportback Concept die Audi in januari 2009 toonde op de NAIAS bij A5 Sportback zoals de teruglopende C-stijl.

Het motoraanbod van de A5 Sportback is vergelijkbaar met dat van de andere A5-modellen met de 1.8 en 2.0 TFSI en 3.2 FSI benzinemotoren en de 2.0 TDI, 2.7 TDI en 3.0 TDI dieselmotoren. De levering startte eind oktober 2009.