Ferrari autoverzekering berekenen

Autoverzekeraar.nl

Nooit meer teveel betalen voor je ferrari autoverzekering

GRATIS VERHAALBIJSTAND
GRATIS POLISCHECK
DIRECT VERZEKERD


Ferrari autoverzekering

Een Ferrari autoverzekering vergelijken is heel makkelijk: na het invullen van slechts zeven vragen zie je direct wat voor jou de drie beste autoverzekeringen zijn die je direct bij Autoverzekeraar.nl kunt afsluiten. Je Ferrari verzekeren is zo wel heel gemakkelijk Enzo Ferrari begon in 1923 als (test)coureur bij Alfa Romeo waar hij al snel de verantwoordelijkheid over het hele team kreeg. Italiaans automerk Ferrari is een Italiaans automerk gevestigd in Maranello, Italië. Het bedrijf is in 1929 opgericht als raceteam (Scuderia Ferrari) door Enzo Ferrari. Pas in 1947 zou het bedrijf overgaan op de productie van legale straatauto’s onder de naam Ferrari S.p.A. Sinds het ontstaan wordt het bedrijf in een adem genoemd met de Formule 1, waarin reeds vele successen behaald werden. In 1929 richtte hij hiervoor de vereniging Scuderia Ferrari op. Tot 1938 behaalde hij hiermee zeer veel overwinningen met de Alfa Romeo wagens. In 1939 scheidden de wegen van Alfa Romeo en Ferrari echter, Enzo ging weg bij Alfa Romeo en ze kwamen overeen dat de naam “Ferrari” voor 4 jaar lang niet meer in verband zou worden gebracht met racen of racewagens. Enzo richtte daarom Auto Avio Costruzioni op, wat resulteerde in de Auto Avio tipo 815. In 1943 verhuisde de fabriek van Modena naar Maranello, waar het nu nog steeds te vinden is. In 1945 begonnen ze dan eindelijk met het ontwerp van wat de eerste echte Ferrari wagen moest worden, en op 2 maart 1947 was hij klaar: de Ferrari 125 S. Sinds het eerste jaar van de Formule 1 in 1950 was Ferrari al van de partij. In 1951 won Ferrari voor het eerst een grote prijs dankzij José Froilán González. Het jaar erna werden ze met Alberto Ascari wereldkampioen. Ferrari is de enige constructeur die de hele geschiedenis van de Formule 1 aanwezig was.

Scuderia ferrari

In 1996 arriveerde Michael Schumacher bij het rode team. Vanaf dat moment begon het team weer op te leven. Er zou een opmars volgen die in 1997 Ferrari dicht bij de rijderstitel bracht, maar uiteindelijk ging Williams er samen met Jacques Villeneuve mee lopen. Het volgende jaar kon Schumacher wereldkampioen worden tot de laatste race, maar weer liep het mis. ferrari autoverzekeringIn 1998 kwam Luca Badoer bij het team die vanaf dat moment testrijder is geworden bij het team van Ferrari, alleen in het jaar 1999 reed hij een seizoen voor het team van Minardi maar daarna bleef hij testen voor Ferrari. In 1999 brak Schumacher zijn been in de Grand Prix op Silverstone. Hij kon geen rol van betekenis meer spelen in het wereldkampioenschap. Teamgenoot Eddie Irvine greep net naast de titel. Ferrari veroverde wel sinds lang opnieuw de constructeurstitel. 2000 was het einde van de 17-jarige lijdensweg van de Scuderia: Schumacher won zijn 3de rijderstitel. Het volgende jaar was goed voor twee titels. In 2002 zorgde de uitermate dominante F2002 bolide dat Ferrari 15 van de 17 races kon winnen, waarvan Michael Schumacher er 11 behaalde, goed voor zijn 5de wereldtitel. Aanvankelijk leek 2003 niet zo succesvol te worden maar uiteindelijk slaagde Ferrari er toch in zowel de rijderstitel als de constructeurstitel te bemachtigen. 2004 was opnieuw “makkelijk” voor het Italiaanse team: Schumacher zorgde voor 13 overwinningen en de rijderstitel. In 2005 belandde het rode team opnieuw in een diepe put. Het Italiaanse team kon slechts 1 Grand Prix winnen: de farce-race van Indianapolis waar slechts 6 wagens aan de start kwamen. In 2005 heeft het team het seizoen afgesloten op een 3de plaats. In 2006 boekte het team betere resultaten, zo won Schumacher zeven races en de nieuw in het team gekomen Felipe Massa twee races. Desondanks besloot Schumacher te stoppen met de Formule 1. Zijn opvolger was de Fin Kimi Räikkönen. In 2007 won Ferrari zowel de rijderstitel met Räikkönen als de constructeurstitel. In het daaropvolgende seizoen 2008 greep teamgenoot Felipe Massa net naast de titel nadat Räikkönen eerder al was afgehaakt. Wel bezorgden zij dat jaar Ferrari de constructeurstitel door concurrent McLaren voor te blijven in het kampioenschap. Mindere prestaties In 2009 waren de prestaties van het team een schaduw van de jaren ervoor. Deels werd dit geweten aan het feit dat men in 2008 zo druk was met het behalen met het kampioenschap dat de ontwikkeling van de auto voor 2009 op de achtergrond raakte. Naast het feit dat de prestaties tegen vielen was er nog een tegenvaller: het ongeluk van Felipe Massa (een losgeraakt onderdeel van de auto van Rubens Barrichello raakte zijn helm) waardoor hij voor langere tijd uitgeschakeld was. Luca Badoer verving Felipe voor 2 races, maar wegens tegenvallende prestaties werd hij vervangen door Giancarlo Fisichella. In september 2009 steken de geruchten over een overstap naar van Alonso naar Ferrari in 2010 de kop op. Kimi Räikkönen zou zijn contract dan niet afmaken. Dit gerucht werd bevestigd op 30 september, toen Ferrari naar buiten bracht dat Alonso een driejarig contract heeft getekend bij de Italiaanse renstal, met een optie voor twee extra jaren. Op 16 januari 2013 werd bekend gemaakt dat Pedro de la Rosa testrijder gaat worden voor 2013. In 2014 keerde Kimi Räikkönen terug bij Ferrari, na twee jaar in het wereldkampioenschap rally en twee jaar bij het Lotus F1 Team te hebben gereden. Op 20 november 2014 maakte de Scuderia bekend dat Fernando Alonso in Abu Dhabi zijn laatste race voor Ferrari zal rijden en voor het seizoen 2015 opgevolgd wordt door Sebastian Vettel

Ferrari 599 GTO

De Ferrari 599 GTO is een sportwagen van het Italiaanse automerk Ferrari, het is een straatversie gebaseerd op de Ferrari 599XX en werd op 8 april 2010 onthuld. De 599 GTO (Grand Turismo Omologato) is de derde GTO versie van Ferrari, de eerste was de Ferrari 250 GTO uit 1962 en de tweede de Ferrari 288 GTO uit 1984. De Ferrari 599 GTO heeft een rondetijd van 1 minuut en 24 seconden gereden op het circuit Fiorano, het is het snelste model ooit in de geschiedenis met een topsnelheid van 335 km/h. Er worden maximaal 599 modellen van gemaakt.

Ferrari SA Aperta

De Ferrari SA Aperta is een sportauto van het merk Ferrari, en de cabriolet-versie van de 599 GTB Fiorano. Met deze auto wordt het 80-jarig bestaan gevierd van Pininfarina, waarnaar de beperkte oplage ook verwijst. De letters ‘SA’ in de naam staan voor Sergio en Andrea, heren die beiden belangrijk zijn in ontwerphuis Pininfarina, welke veel van Ferrari’s auto’s ontwerpt. ‘Aperta’ staat voor ‘open’, in het italiaans. De auto zal eind september 2010 voor het eerst gepresenteerd worden op de autoshow van Parijs. De topsnelheid van deze auto is 325 km/u en daarmee is het de snelste cabriolet van Ferrari ooit. Bereken nu een ferrari autoverzekering of vraag een offerte voor een ferrari autoverzekering aan.

Ferrari FF

De Ferrari FF, gelanceerd in 2011, is de eerste Ferrari met vierwielaandrijving. De wagen is gemaakt met de intentie een gezinswagen aan het Ferrari-gamma toe te voegen. Het is een kruising tussen een coupé en een stationwagen, een shooting brake. FF staat dan ook voor Ferrari Four. Anders dan concurrenten als de Porsche Panamera en de Aston Martin Rapide, heeft deze Ferrari maar twee deuren, om het sportief te houden. Er is echter veel ruimte in de auto. Er werd enige kritiek geleverd op de auto vanwege de grote afmetingen. De V12 blijft ondanks de bedoeling er een familiewagen van te maken.

Ferrari F12 berlinetta

De Ferrari F12 berlinetta is een sportwagen van de Italiaanse sportwagenfabrikant Ferrari. Prestaties De F12berlinetta heeft een volledig nieuwe V12 (in een hoek van 65 graden) die maximaal 740 pk levert. Het maximale koppel bedraagt 690 Nm en 80% hiervan is al beschikbaar bij 2500 rpm. De topsnelheid ligt boven de 340 km/h en de sprint van 0 naar 100 km/h is gedaan in 3,1 seconden. Sprinten van 0 tot 200 km/h gaat in 8,5 seconden. Het rondje rond het Fiorano-circuit deed de F12berlinetta in 1:23, de snelste tijd tot nu toe neergezet door een Ferrari. Techniek Zoals eerder vermeld is de krachtbron in de F12 berlinetta een volledig nieuwe 6,3 liter V12 met een vermogen van 740 pk. Het vermogen vindt een weg naar de achterwielen via een F1 DCT-versnellingsbak met dubbele koppeling. Zoals alle hedendaagse Ferrari’s beschikt de F12 berlinetta over verschillende hulpsystemen: E-Diff, ESP Premium, F1-Trac, en ABS. Het verbruik ligt op 15 liter op de 100 km. Totaal stoot de auto 350 gram CO2 per kilometer uit. Design Het design van de F12 berlinetta is tot stand gekomen in een samenwerking met het Ferrari Styling Centre en Pininfarina. Volgens Ferrari is het design perfect in balans met verschillende luchtinlaten en agressieve lijnen. De grille heeft veel weg van de Ferrari FF net zoals de koplampen. De motorkap bevat een grote luchtinlaat in het midden en aan elke kant één. Deze luchtinlaten vormen een soort tunnel zodat de lucht in een gladde lijn om de wagen heen wordt geleid. De achterkant bestaat uit twee ronde achterlichten en in het midden een remlicht in Formule 1-stijl. Verder wordt de achterkant gesierd door vier uitlaten, twee aan elke kant.


Voordelen Autoverzekeraar

1.Gratis Verhaalservice
Als er een goede kans op verhaal is, wordt de schade geheel kosteloos in behandeling genomen.
2.Direct verzekerd
Aan het einde van uw aanvraag zie je meteen of wij je voorlopige dekking kunnen verlenen.
3.Gratis Polischeck
Met de Polischeck bekijken wij of je nog wel goed en voordelig verzekerd bent bij je huidige verzekeraar.
4.Tot 80% Noclaim
Hoe meer schadevrije jaren je hebt opgebouwd, hoe meer korting je krijgt op je premie.

  • Autoverzekeraar.nl

    W. Barentszstraat 47-49

    1782WC Den Helder

    info@woudagroep.nl

    Bel ons : 0223 - 62 74 23
  • HULP NODIG ? BEL ONS : 0223 - 62 74 23