Fiat autoverzekering

Nooit meer teveel betalen voor je fiat autoverzekering

GRATIS VERHAALBIJSTAND
GRATIS POLISCHECK
DIRECT VERZEKERD


Fiat autoverzekering

In 1899 werd in Turijn de SocietA Anonima Fabbrica Italiana Automobili Torino opgericht, op initiatief van Giovanni Agnelli. Hij werd in 1902 algemeen directeur van de firma. In 1900 rolden de eerste 24 auto’s van de band in de fabriek in Corso Dante, waaronder de 3/12HP. Het Fiat-logo werd in 1904 door Biscaretti ontworpen. Al vroeg was Fiat met succes actief in autoraces. In 1902 won Vincenzo Lancia de Sassi Superga met een 24HP. Ook Agnelli zelf was actief als coureur, hij reed de tweede tour van ItaliÃ. In 1907 won Felice Nazzaro de Grand Prix de France in een 130HP, met een gemiddelde snelheid van 113,612 km/uur. In 1908 werd Fiat actief in de Verenigde Staten, waar de Fiat Automobile Co. werd opgericht. Daarnaast werd het assortiment uitgebreid naar trams, vrachtwagens en schepen. Fiat begon met het toepassen van cardan aandrijving, een techniek waarop het bedrijf het patent bezit. Vergelijk nu uw Fiat autoverzekering via Autoverzekeraar.nl

Direct je Fiat autoverzekering vergelijken

Een Fiat autoverzekering vergelijken is heel makkelijk: na het invullen van slechts zes vragen zie je direct wat voor jou de drie beste aanbiedingen zijn die je direct bij Autoverzekeraar.nl kunt afsluiten. Je Fiat verzekeren is zo heel gemakkelijk. Ook jij rijdt natuurlijk graag zorgeloos in jouw Fiat. De Fiat Autoverzekering maakt dit mogelijk door een unieke dekking tegen een lage premie te bieden. Ontdek de vele voordelen, zoals:

  • Scherpe premie
  • Laag of geen eigen risico mogelijk
  • Reparatie snel geregeld
  • Direct dekking mogelijk

Geïnteresseerd? Je berekent binnen enkele muisklikken een goedkope autoverzekering! De Fiat 500 werd in 1957 geïntroduceerd door FIAT en is een van de kleinste auto’s die in massa is geproduceerd. Op 4 juli 1957 werden de eerste exemplaren van de Fiat 500 Nuova in Turijn aan het publiek getoond. Een stoet autootjes, elke Fiat 500 met een schoonheidskoningin aan boord, reed de fabriek uit. Tegelijkertijd reed in Rome een vergelijkbare stoet naar het Sint-Pieterplein. De 500 Nuova is legendarisch geworden, hoewel de verkopen moeizaam op gang kwamen, dat kwam doordat de 500 heel kaal werd afgeleverd om het marktaandeel van de Fiat 600 te houden. Later is dit veranderd en zijn er bijna 3,5 miljoen exemplaren van gemaakt. De 500 Nuova werd tot 1975 geproduceerd. Exact 50 jaar na de lancering van de Fiat 500 Nuova kwam een retroversie van de Fiat 500 uit.

Fiat 500

De Fiat 500 is een compacte auto die geïnspireerd is op de Fiat 500 uit 1957. In deze tijd stond hij bekend als de Fiat 500 bekend als de Nuova 500. Mede door zijn ronde vorm en onschuldige vertoning werd de auto een hit. Hij was zelfs zo een groot succes dat er een massaproductie ontstond zoals ook het geval was bij Volkswagen en haar introductie van de Kever in Duitsland toentertijd. De Fiat 500 heeft in die tijd haar status veroverd en was bij haar herintroductie niet langer een voertuig maar ook een fiat autoverzekeringgewaardeerd boegbeeld en een klassieker. De nieuwe Fiat 500 is sinds 2007 in productie. Deze Fiat 500 wordt gebouwd in Tychy (Polen) waar ook de Fiat Panda en de Ford Ka gemaakt worden. Bij de ontwikkeling van dit model werd het publiek nauw betrokken. Suggesties voor het ontwerp konden gemaakt worden via het internet, en dit werd dan ook massaal gedaan: de website kreeg het eerste jaar bijna 4 miljoen bezoekers. De auto werd op 19 november 2007 uitgeroepen tot Auto van het jaar 2008.[1] De auto was en is zeer geliefd onder haar klanten want in het eerste jaar van de herintroductie van de 500 werden er ruim 200.000 stuks gebouwd. Tevens is de Fiat 500 de eerste auto in haar klasse die de maximale veiligheidsscore van vijf sterren heeft behaald op de NCAP-test.

Fiat 500L

De Fiat 500L is een vijfdeurs-hatchback, gebaseerd op de Fiat 500. Oorspronkelijk zou de auto Fiat L0 genoemd worden en verkocht worden vanaf 2011, maar later werd besloten om de auto uit te brengen tijdens de Autosalon van Genève van 2012. De auto zal verkocht worden vanaf eind 2012; in de Verenigde Staten zal dit vanaf begin 2013 zijn. De 500L zal worden geproduceerd in de Kragujevac-fabriek van Fiat, in Servië. Verschillende Uitvoeringen In Nederland is de Fiat 500L beschikbaar in 3 verschillende versies: de 500L Pop, 500L Easy en 500L Lounge. In Duitsland kan men ook kiezen voor de Fiat 500L Popstar. Alle versies van de 500L zijn standaard uitgerust met centrale portiervergrendeling, elektisch verstelbaren portierruiten voor, Cargo Magic Space (in hoogte verstelbare laadvloer), ESC stabiliteitssysteem, Smart Fuel-brandstofopvulling en een Twin-Air of MultiJet start&stop systeem. Daarnaast heeft men nog vele standaardopties en optionele opties tot zijn beschikking.[1] Opties en Motoren Op technologisch gebied beschikt de Fiat verder over het Uconnect Mulitmediasysteem met 5’’ kleurentouchscreen. Door het eco:Drive Live-systeem kan men zelf het brandstof verbruik bijhouden en ook de eigen rijstijl analyseren. Qua veiligheid worden inzittenden eventueel beschermt door zes airbags met een extra optionele knieairbag. De Fiat 500L is beschikbaar met een 1.4 16v-benzinemotor met 95pk en een TwinAir-Turbobenzinemotor met 105pk. De diesel onder de motoren is een 1.3 MultiJet II 16v-turbodiesel.

Fiat Panda

De Panda was bedoeld als kleine, moderne, eenvoudige en functionele auto. Het in 1980 geïntroduceerde model werd gekenmerkt door het hoekige ontwerp van de hand van Giorgetto Giugiaro. Dit ontwerp lag ook aan de basis van de latere Fiat Uno. De eerste generatie van Fiat Panda was een absoluut verkoopsucces: in totaal werden meer dan 4 miljoen stuks verkocht. De Panda werd onder andere gewaardeerd vanwege zijn voordeligheid, maar vooral omdat hij door zijn functionaliteit ideaal is voor het stadsverkeer. Het functionele aspect van de auto kwam onder andere tot uiting in de kleine afmetingen die zorgden voor extra wendbaarheid, maar ook door verschillende opties zoals een achterbank waarvan een bed van kon worden gemaakt en die volledig uitneembaar was. Zo kon ook de voorzetelbekleding en de stoffen dashboardbekleding verwijderd worden om deze te wassen. Verder kon de Panda besteld worden met met een stoffen roldak dat over de gehele daklengte liep.[1] Buiten serieproductie om is in Nederlands fabricaat de cabrioversie Cabrioni geproduceerd door het gelijknamige bedrijf Cabrioni dat tot 1994 gevestigd was in Huissen(Gld.). Deze vrij zeldzame Panda kreeg de naam “Cabrioni”. De aanpassingen zijn zeer eenvoudig: het dak werd samen met de achterste raamstijlen en de helft van het kofferdeksel gewoon weg geslepen. Deze onderdelen werden vervangen door een simpel mechanisme met een dakje uit “vrachtwagenzeil”. Om het geheel zijn stijfheid te laten behouden monteerde men een metalen rolbeugel. Technisch werden vele onderdelen geleend van de bestaande modellenlijn. De luchtgekoelde 2-in-lijnmotor van 652 cc kwam van de Fiat 126. Deze gaf de auto een topsnelheid van 125 km/u. In Nederland was de panda leverbaar met een 0,9 literviercilinder met 45 pk (de Panda 45), die de auto een topsnelheid gaf van zo’n 140 km/h. Later werd de auto ook leverbaar met een 850 cc tellende viercilinder die 34 pk leverde. De achterwielophanging was met bladveren zeer eenvoudig uitgevoerd. In 1983 werd een Panda met vierwielaandrijving ontwikkeld. Deze Panda Super kreeg naast 4×4 ook een volledig radiatorrooster in plaats van een half (zie foto) en het nieuwe logo met de vijf schuine strepen (/////). Deze versie bleek populair in het landelijke Italië, waar de wegen vaak slecht zijn.


Voordelen Autoverzekeraar

1.Gratis Verhaalservice
Als er een goede kans op verhaal is, wordt de schade geheel kosteloos in behandeling genomen.
2.Direct verzekerd
Aan het einde van uw aanvraag zie je meteen of wij je voorlopige dekking kunnen verlenen.
3.Gratis Polischeck
Met de Polischeck bekijken wij of je nog wel goed en voordelig verzekerd bent bij je huidige verzekeraar.
4.Tot 80% Noclaim
Hoe meer schadevrije jaren je hebt opgebouwd, hoe meer korting je krijgt op je premie.

  • Autoverzekeraar.nl

    W. Barentszstraat 47-49

    1782WC Den Helder

    contact pagina

    Bel ons : 0223 - 62 74 23
  • HULP NODIG ? BEL ONS : 0223 - 62 74 23