Skoda autoverzekering

Nooit meer teveel betalen voor je skoda autoverzekering

GRATIS VERHAALBIJSTAND
GRATIS POLISCHECK
DIRECT VERZEKERD


Skoda autoverzekering

De machinefabriek werd in 1859 opgericht door Graaf Wallenstein-Vartenberk. In 1869 werd de fabriek verkocht aan Emil Skoda en omgevormd tot een moderne staalfabriek. Skoda ging locomotieven, stoomturbines, vliegtuigen, schepen en wapens produceren. Skoda ging ook generatoren en elektromotoren bouwen.

In 1946 werd Skoda genationaliseerd. De Skoda Holding a.s. is nu (2004) volledig eigendom van de internationale investeringsmaatschappij Appian Group. Vergelijk nu de skoda autoverzekering. Eind 2003 telde Skoda 5500 werknemers en behaalde het een omzet van 350 miljoen euro. De divisie Skoda Power fabriceert voornamelijk stoomturbines voor energiecentrales.

De divisie Skoda Transportation bouwt rollend materieel (bijvoorbeeld de Astra/Vektra/Anitra-lagevloertram) en levert de elektrische uitrusting voor o.a. trolleybussen. Op 23 April 2004 werd Skoda Steel (SKODA KOVARNY) samen met zusterbedrijven “SKODA HUTE” (gieterij) en “SKODA JS” (productie nucleaire reactoren van de types VVER (Russisch model) en PWR (westers model)) verkocht aan het Russische “Obedinennye Mashinostroitelnye Zavody” . De naam werd veranderd naar “Pilsen Steel – OMZ Group” In 2005 heeft Skoda rollend materieel fabrikant CKD Vagonka overgenomen. In 2009 heeft Doosan Skoda Power overgenomen.

De Skoda 105, 120 en 130

In 1976 tekende Bertone de modellen 105, 120, 130 en 130 Rapid coupé met veiligheidsvoorzieningen zoals kreukelzones en een rolbeugel, de benzinetank werd veilig opgeborgen onder de achterbank en de gewichtsverdeling werd verbeterd, samen met de Skoda autoverzekering. De carrosserie was een kleinere versie van de eerder ontworpen 720, maar dit kon niet verbergen dat het chassis afstamde van de 1000 MB uit 1964.

Zo werd nog steeds gebruikgemaakt van pendelassen, waardoor de wielvlucht niet constant was, wat kon leiden tot dribbelen en uitbreken van de achterzijde bij extreem bochtenwerk. Autojournalisten kwamen nu plotseling tot het oordeel dat de Skoda “gevaarlijk” was, nogal cynisch als men bedenkt dat juist dit model als geheel een stuk veiliger was dan zijn voorganger. Bovendien was dit model stiller: radiateur en koelventilator verhuisden naar de voorzijde, hoewel daarmee – met een inhoud van 19 liter – ook een kwetsbaar koelsysteem en een lange opwarmtijd was geschapen.

Halverwege de jaren zeventig was de prijs van de Skoda gedaald tot het niveau van de (uit 1948 stammende) Citroën 2CV. Inmiddels was het concept van motor en aandrijving achterin niet meer zo populair in de jaren zeventig; steeds meer fabrikanten schakelden over naar voorwielaandrijving.

Skoda kreeg een goedkoop imago, niet de skoda autoverzekering, in tegenstelling tot bijv. de bmw autoverzekering , fiat autoverzekering , honda autoverzekering , lexus autoverzekering en de mercedes autoverzekering en dit werd er niet beter op doordat de wagens vaak na een aantal jaren in handen kwamen van beunhazen en onbekwame sleutelaars die cruciaal onderhoud achterwege lieten – funest voor een auto met smeerpunten en handmatig te stellen kleppen, koppeling en remmen. Voor wie zich wel aan het serviceboekje hield was de betrouwbaarheid echter dik in orde en was de prijs-kwaliteitsverhouding onverslaanbaar. Skoda autoverzekeringBereken skoda autoverzekering. Nog eenmaal zou Skoda het 1000 MB-concept moderniseren: in 1985 werden de 120- en 130-modellen voorzien van een De Dion-achterasconstructie waarmee de notoire staart lastigheid zo goed als verdween. Het Rapid 136-model kreeg een cabrioletvariant en de aankleding werd verfraaid.

Dat kon de verkoop niet meer redden: Skoda was de laatste gezinsauto met de motor achterin. In 1989 liep na 25 jaar de laatste Skoda met motor achterin van de band. Met ruim twee miljoen auto’s op basis van de 1000MB kan toch van een succesvol model worden gesproken. De planeconomie had weliswaar elke modernisering geblokkeerd, maar had ook gezorgd dat Skoda kon overleven in een periode dat menig autoproducent, door marktverzadiging, twee oliecrises en economische malaise, de poort had moeten sluiten of was opgekocht , naast de skoda autoverzekering. Er verdwenen meerdere kleinere Europese automerken in de jaren zestig en zeventig zoals Borgward, Hansa, kia, renault, DKW, Glas, Hanomag, Simca, mazda, Hillman, porsche, Sunbeam, Abarth, suzuki, Iso, Puch en het Nederlandse Daf. Skoda was er nog steeds. En er gloorde een nieuwe tijd.

De Skoda Favorit, de Forman en de Felicia

Het keerpunt kwam in 1987 toen de Skoda Favorit werd gelanceerd. Skoda was niet over één nacht ijs gegaan: voor het ontwerp was gebruikgemaakt van Bertone, de cilinderkop was onder handen genomen door Ricardo en voor het ontwerp van de motorophanging, aandrijflijn en stuurinrichting was Porsche gecontracteerd. De ontwikkeling werd hierdoor echter al snel te kostbaar, en al na de eerste ontwerpen werden de “westerse” contracten ontbonden en werkten de Skoda-ingenieurs het ontwerp in minder dan een jaar zelf af.

Het resultaat was een wat vierkant ogende voorwielaandrijver in de lijn van de VW Golf, met het bekende 1300cc motorblok en een soepele vijfversnellingsbak. Het was wederom een ruime en comfortabele auto geworden voor een lage prijs, maar nu met de configuratie van motor en aandrijving voorin – waarmee Volkswagen, Renault, Peugeot en Fiat weer recht in de ogen kon worden gekeken. De Favorit (en de stationversie Forman) werd goed ontvangen in de westerse pers en de export trok flink aan.

Vergelijk de skoda autoverzekering. Geen Oostblok meer Na de val van het IJzeren Gordijn werd het bedrijf in 1989 geprivatiseerd. Door het wegvallen van de goedkope arbeidskrachten (door een amnestieregeling na de Fluwelen Revolutie) kreeg Skoda -met een productiecapaciteit van ca. 100.000 eenheden per jaar- het moeilijk en er moest er naar een partner gezocht worden. Renault, BMW en Volkswagen hadden interesse, maar VW bleek als enige bieder het voortbestaan van de productiecapaciteit in Mladá Boleslav te garanderen. In 1991 werd 30% van de aandelen daarom verkocht aan de Volkswagen Group. Enkele VW-ontwerpers gingen direct aan de slag bij Skoda, wat in 1994 resulteerde in de Felicia, een modernisering op basis van de Favorit en feitelijk het laatste zelfstandige Skoda-ontwerp.

Nieuwe Skoda Octavia

De SKODA Octavia G-TEC beleefde zijn wereldprimeur begin maart 2014 op de Autosalon van Genève en is dan het tweede aardgasmodel van het merk naast de SKODA Citigo. De milieuvriendelijke motor komt beschikbaar voor de Octavia Hatchback en de Octavia Combi. De Octavia is een hatchback, met een vijfde deur. Heel praktisch dus. Skoda is een dochter van Volkswagen. De Octavia heeft dan ook heel veel technische overeenkomsten met de nieuwe VW Golf. Met een lengte van 4,66 meter mag je de Octavia gerust een grote auto noemen. Hij is 9 centimeter langer dan de vorige Octavia, en maar liefst 40 cm langer dan concerngenoot Golf. De Octavia kan desgewenst met prachtige lederen bekleding worden geleverd, en met volledig elektrisch verstelbare voorstoelen of met automatische airco.

Totale actieradius Skoda van 1.330 kilometer

De nieuwe Octavia G-TEC kan indrukwekkende afstanden maken tussen tankbeurten in. Op aardgas alleen kan de auto zonder tanken een afstand afleggen tot 410 km. Op aardgas bedraagt het verbruik 5.4 m3 per 100 km, wat overeenkomt met een CO2-uitstoot van slechts 97 g/km. Op benzine zijn afstanden mogelijk tot 920 km. Dit maakt dat de Octavia G-TEC in totaal 1.330 kilometer kan rijden na een tankbeurt.


Voordelen Autoverzekeraar

1.Gratis Verhaalservice
Als er een goede kans op verhaal is, wordt de schade geheel kosteloos in behandeling genomen.
2.Direct verzekerd
Aan het einde van uw aanvraag zie je meteen of wij je voorlopige dekking kunnen verlenen.
3.Gratis Polischeck
Met de Polischeck bekijken wij of je nog wel goed en voordelig verzekerd bent bij je huidige verzekeraar.
4.Tot 80% Noclaim H
oe meer schadevrije jaren je hebt opgebouwd, hoe meer korting je krijgt op je premie.

  • Autoverzekeraar.nl

    W. Barentszstraat 47-49

    1782WC Den Helder

    Bel ons : 0223 - 62 74 23
  • HULP NODIG ? BEL ONS : 0223 - 62 74 23